بوی بد واژن نشانه چه بیماری است

بلاگر روانشانسی | خانواده ، ازدواج ، کودک و اعتیاد و ...

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بوی بد واژن نشانه چه بیماری است

۱,۱۳۱ بازديد

بوی بد واژن خیلی اوقات نشان دهنده نوعی مشکل است که حتما باید آن را جدی بگیرید و برای درمان اقدام کنید. علاوه بر سلامت جنسی، بوی بدواژن بر روی اعتماد به نفس و کیفیت رابطه جنسی نیز تاثیر منفی دارد. بنابراین با رعایت بهداشت و نکاتی که در این مقاله آورده‌ایم به راحتی می‌توانید این مساله را رفع کنید، اما گاهی به دلیلی رشد باکتری و عفونت‌ها نیاز به مصرف دارو وجود دارد. در ادامه معنای انواع بوی بد واژن را شرح داده‌ایم. با توجه به نشانه‌های ذکر شده‌، می‎‌توانید علت بروز بوی بد و راه های درمان آن را بیابید. در صورت وجود هر سوال با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره جنسی دریافت نمایید.

 

منبع : بوی بد واژن نشانه چه بیماری است

علت بوی بد واژن چیست؟

بوی بد واژن مسلما به طور مستقیم بر روی احساس و اعتماد به نفس خانم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند، تاثیر می‌گذارد. بعضی تغییرات در زندگی خانم‌ها، همچون بارداری، یائسگی، دوره پریود به طور طبیعی باعث تغییر بوی واژن می‌‌شود. 

بنابراین برخی ترشحات و بوی واژن طبیعی هستند، اما مهم است که فرد بوی غیرطبیعی را تشخیص داده و با پی بردن به عوامل ایجاد بوی بد واژن آن را از بین ببرد. توصیه می‌شود برای این امر حتما به پزشک و متخصص مراجعه کنید، چراکه بوی غیرطبیعی نشان دهنده عفونت و گاها بیماری‌های خطرناک‌تری می‌باشد. پیشنهاد می شود مقاله ترشحات واژن را نیز مطالعه کنید.

بوی ماهی 

همانطور که اشاره کردیم از عوامل ایجاد بوی بد واژن، عفونت است. چراکه با رشد باکتری‌های بیماری‌زا و ایجاد التهاب زمینه ایجاد بو فراهم می‌گردد.

واژینوز باکتریال از عفونت‌های شایع واژن در خانم‌های 15 تا 44 ساله هست. این نوع از عفونت باعث افزایش ترشحات واژن می‌گردد و بویی همچون بوی ماهی و زننده دارد.

واژینوز باکتریال اکثرا علائمی ندارد، اما در برخی موارد فرد دچار خارش و سوزش شده و اکثرا بوی بد واژن را تجربه کرده‌اند.

برای درمان واژینوز باکتریال اغلب استفاده از آنتی بیوتیک‌ها تجویز می‌شود و البته مهم‌تر از آن این که خانم اصول بهداشتی را رعایت کند.

از انجام دوش واژینال خودداری کنید، چراکه این کار باعث برهم خوردن اسیدیته واژن می‌شود و زمینه ساز عفونت است. استفاده از محصولات معطر نیز باعث کاهش و برهم خوردن اسیدیته واژن می‌شود.

بوی بد واژن | بوی شیرین و مخمر

بوی بد واژن که بوی شیرین و مخمر دارد، ناشی از رشد بیش از اندازه مخمر در واژن است. در اثر پیشروی و رشد مخمر در واژن، این ناحیه بویی مشابه عسل و یا شیرینی، آب جو و یا نان دارد.

این نوع از عفونت قارچی با علائمی نیز همراه است. سوزش، خارش شدید، خشکی زیاد، قرمزی اطراف واژن، درد به هنگام دفع ادرار، ترشحات واژینال پنیری شکل و … که در صورتی که درمان نشود، بیشتر هم خواهد شد.

این نوع از عفونت قارچی در واژن در کسانی که بیماری زمینه‌ای همانند دیابت دارند، بسیار دردناک‌تر است، اما در صورتی که به پزشک مراجعه کنید، با مصرف آنتی بیوتیک‌‎ها به بهبودی خواهید رسید.

مواردی همچون فشار، دیابت، استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری، بارداری، آنتی بیوتیک، سوزاک و کلامیدیا باعث افزایش مخمر در واژن می‌شوند.

زنانی که رابطه جنسی دهانی انجام می دهند و یا شرکای جنسی متعدی دارند، بیشتر از دیگر زنان مستعد این نوع عفونت‌ها هستند.

بوی گندیدگی واژن

بسیاری از خانم‌ها با بی‌توجهی به مسائل بهداشتی واژن، باعث می‌شوند که این محل، جایی برای رشد انواع باکتری‌های بیماری زا باشد. یکی از مواردی که باعث ایجاد بوی بد در واژن می‌شود، رشد بسیار زیاد باکتری در این محیط مرطوب و بسته است. در واقع این باکتری‌ها هستند که باعث ایجاد بوی بد همانند بوی گندیدگی در واژن می‌شوند.

از مهم‌ترین مواردی که باعث ایجاد بوی گندیدگی در این ناحیه می‌شود، باقی ماندن طولانی مدت تامپون در واژن است. در نظر داشته باشید که اگر از تامپون به صورت اصولی استفاده نشود، باعث ایجاد سندرم شوک سمی می‌شود که بسیار خطرناک و کشنده است. 

دلیل سندروم شوک سمی ماندن طولانی مدت تامپون درون واژن است که با علائمی همچون تب، درد و حالت تهوع همراه است. برای رفع این مشکل حتما بایستی به پزشک مراجعه کنید.

بوی بد واژن | بوی فلز واژن

زنان بسیاری در زمان پریودی ناشی از خونریزی که دارند، از واژن خود بویی شبیه به فلز را احساس می‌کنند. خونریزی در واژن باعث تغییر در اسیدیته و بوی آن می‌شود.

بوی فلز واژن که بویی مشابه به قلع و یا سرب دارد، مشکل جدی نخواهد بود و اگر خود را با آب فراوانی شستشو دهید، برطرف خواهد شد.

بوی کپک زدگی

برخی عادات نادرست باعث ایجاد بوی کپک زدگی می‌شود. از مهم‌ترین این عادات غلط، استفاده از لباس زیر نایلونی است. 

پس از گذر از یک روز با فعالیت بدنی که با عرق کردن همراه است، چنانچه لباس زیر شما نیز از جنس مرغوبی نباشد، بوی عرق در واژن سبب ایجاد بوی نامطبوعی همچون کپک زدگی می‌شود. 

برای جلوگیری از ایجاد این بو، توصیه می‌شود از لباس زیر مناسب با الیاف نخی و طبیعی استفاده کنید. پس از یک فعالیت بدنی طولانی و یا ورزش دوش بگیرید و از شوینده‌های ملایم جهت شستشوی واژن استفاده کنید. 

توجه: برای جلوگیری از بوی بد واژن بلافاصله پس از شستن خودتان، ناحیه واژن را خشک کنید.

بوی بد واژن | بوی شیرین واژن

یکی دیگر از عوامل موثر در بوی واژن رژیم غذایی شما است. بوی شیرین در ناحیه واژن نشان دهنده این است که رژیم غذای‌تان درست نیست.

به طور مثال با مصرف موادغذایی همچون مارچوبه، سیر و غذاهای تند و ادویه دار ممکن است در بوی واژن تغییراتی ایجاد شود.

بوی بد واژن | بوی وایتکس واژن

به دلایل مختلفی همچون بوی ادرار، گاهی خانم از واژن خود بویی مشابه با بوی وایتکس یا آمونیاک حس می‌کند. برای رفع این بو بهتر است خود را با آب فراوان بشویید و به میزان کافی آب بنوشید، چراکه دهیدراته بودن (کم آبی) بدن در ایجاد این بو تاثیرگذار است.

بسیاری از خانم‌ها نیز پس از برقراری رابطه جنسی از واژن خود بوی وایتکس حس می‌کنند که دلیل آن اغلب روان کننده‌ها و اسپرم کش‌ها می‌باشد. 

معمولا بوی واژن که مشابه بوی وایتکس است، پس از چند روز برطرف می‌شود، اما اگر بعد از گذشت این بازه زمانی این بو رفع نشد، توصیه می‌شود به یک متخصص مراجعه کنید.

چه زمانی بوی بد واژن نگران کننده است؟

بوی بد واژن همواره نشان از مشکلی در سلامتی شما دارد، بنابراین نباید به هیچ وجه به کوچکترین بویی هم بی‌توجه باشید. اما در اکثر موارد که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم بوی بد واژن ناشی از عفونت بوده و قابل درمان هست.

اما توجه داشته باشید که اگر بوی بد واژن با علائمی همچون تب، درد درد شکم، کاهش وزن بدون دلیل، خستگی و افزایش ادرار همراه بود؛ بهتر است جهت معاینات بیشتر به پزشک مراجعه نمایید. چراکه ممکن است این بو نشان دهنده یک عفونت یا حتی سرطان شدید باشد.

 

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

 

کاهش بوی بدِواژن با رعایت موارد زیر

  • اگر از واژن خود بوی بدی احساس می‌کنید، بهتر است خوددرمانی نکنید و برای تشخیص درست حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنید. در زمان شستشوی خود همواره خود را از جلو به عقب بشویید تا آلودگی‌های مقعد وارد واژن نشود. برای آشنایی با نحوه صحیح شستشوی واژن کلیک کنید.
  • پس از برقراری رابطه جنسی حتما دفع ادرار انجام دهید و از شوینده‌های ملایم برای شتسشوی این محل استفاده کنید.
  • خشک کردن خود و همینطور تعویض روزانه لباس زیر نیز از ایجاد بوی بد در واژن جلوگیری می‌کند.
  • در زمان خرید لباس زیر حتما لباسی را تهیه کنید که از الیاف طبیعی باشد.
  • پس از شستشو لباس زیر، آن‌ها را با نور آفتاب خشک کنید، در غیر این صورت حتما آن‌ها را اتو کنید.
  • لباس زیرهای تنگ و چسبان را دور بیاندازید.
  • از محصولات مناسبی در زمان قاعدگی استفاده کنید. پد بهداشتی و یا تامپون خود را زود به زود عوض کنید.
  • در زمان برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • در رژیم غذایی خود پروبیوتیک‌ها را قرار دهید، چراکه این پروبیوتیک‌ها باعث حفظ باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌گردد و مانع عفونت قارچی واژن است (منابع غذایی مانند ماست محلی، دوغ کفیر و سایر لبنیات غنی شده با پروبیوتیک حاوی پروبیوتیک‌ها می‌باشند).
  • در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.
  • اگر ترشحات واژن شما زیاد است، از نوار بهداشتی‌های روزانه برای جلوگیری از خیس ماندن لباس زیرتان استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 09397993559

 

 

 

 

 

 

 

منبع : بوی بد واژن نشانه چه بیماری است

سرکه سیب چگونه به تنگ شدن واژن کمک می کند؟

سرکه سیب عطر و طعم بسیار تند و تیزی دارد. این عطر و طعم ناشی از سطح بسیار بالای اسیدیته است. در حقیقت، اسیدیته سرکه سیب یکی از دلایل اصلی استفاده زیاد آن در درمان های طبیعی است.

مالیدن مستقیم سرکه سیب روی واژن ممکن است موجب احساس سوزش شود. علاوه بر این اگر مراقب نباشید، استفاده ی منظم از این ماده می تواند به پوست آسیب برساند و یا آن را بیحس کند. با این حال خصوصیات ذاتی سرکه سیب در صورت استفاده صحیح، می تواند عضلات واژن را سفت کند.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.