اختلاف بر سر حق طلاق

بلاگر روانشانسی | خانواده ، ازدواج ، کودک و اعتیاد و ...

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

اختلاف بر سر حق طلاق

۱,۱۲۴ بازديد

اختلاف بر سر حق طلاق یکی از درگیری‌های جدید بین زوجین است؛ که بسیار هم شایع شده است. از وقتی بحث شروط ضمن عقد مطرح شده بسیاری از خانم‌ها به دنبال رسیدن به حقوق برابر با آقایان هستند. در بین این شروط حق طلاق یکی از آن‌هایی است که بحث‌های بسیاری را به همراه داشته است. شرایط سخت طلاق گرفتن برای خانم‌ها باعث شده که بسیاری از آن‌ها به دنبال گرفتن حق طلاق باشند. درعین‌حال بسیاری از آقایان هم احساس می‌کنند دلیلی برای دادن چنین حقی وجود ندارد. حتی خیلی‌ها معتقدند اگر زنی به دنبال حق طلاق باشد یعنی از همان ابتدای زندگی به طلاق فکر می‌کند. به همین خاطر است که اختلاف بر سر حق طلاق معمولاً پایانی به همراه ندارد. اما واقعاً حق طلاق برای زنان چیست و چقدر باید جدی به آن نگاه کنیم؟ در این مطلب سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم.

 

منبع : اختلاف بر سر حق طلاق

اختلاف بر سر حق طلاق | دلایل درخواست حق طلاق برای زنان

چرا بعضی زنان به دنبال گرفتن حق طلاق هستند؟ این سؤال برای بسیاری از آقایانی که با چنین درخواستی مواجه شده‌اند پیش می‌آید. درخواست گرفتن حق طلاق می‌تواند با توجه به شخصیت و شرایط زندگی هر فرد متفاوت باشد. برای مقابله با اختلافات در ازدواج کلیک کنید. بااین‌حال بعضی از مهم‌ترین دلایل این درخواست عبارتند از:

دشواری‌های قانونی

طلاق برای زنان در کشور ما دشواری‌های بسیاری را به همراه دارد. درواقع اگر زنی نتواند همسرش را برای طلاق متقاعد کند احتمالاً مسیر بسیار سخت و طولانی تا طلاق پیش‌رو دارد. به همین خاطر است که بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند با گرفتن این حق خود را از دشواری‌های آینده دور کنند. درواقع زنانی که از طرف همسرشان حق طلاق دارند می‌توانند به‌راحتی برای طلاق اقدام کنند و این به معنای آن است که حق طلاق آن‌ها را از بسیاری از مشکلات آینده دور می‌کند.

مشورت‌های اطرافیان

بسیاری از اوقات مشورت‌های اطرافیان یا دیدن شرایط سخت دیگران باعث می‌شود یک زن به حق طلاق فکر کند. دیدن کسانی که با داشتن این حق به‌راحتی توانسته‌اند طلاقشان را بگیرند یا برعکس؛ مشاهده شرایط آن‌هایی که نتوانسته‌اند به‌راحتی از همسرشان جدا شوند دلایلی هستند که زنان را به گرفتن حق طلاق تشویق می‌کنند.

ترس و نگرانی از آینده

چه کسی از آینده خبر دارد؟ چه تضمینی وجود دارد که طرف مقابل همیشه مانند امروز با شما رفتار کند؟ این‌ها دلایلی هستند که باعث ترس بسیاری از خانم‌ها راجع به آینده زندگی‌شان می‌شوند. در این شرایط هرکسی به این فکر می‌کند که چطور می‌تواند خودش را نجات بدهد؟ گرفتن حق طلاق یکی از اولین راهکارهایی است که به ذهن خانم‌ها خواهد رسید.

تجربیات تلخ گذشته

برای بعضی از خانم‌ها درخواست حق طلاق تبدیل به یک درس عبرت شده است. همان‌طور که گفتیم شرایط طلاق برای خانم‌ها بسیار سخت است. داشتن چنین تجربه‌ای در گذشته خود فرد و یا اطرافیان نزدیک او باعث می‌شود آن‌ها نخواهند دیگر این اشتباه را تکرار کنند و به همین خاطر به گرفتن حق طلاق از مرد فکر می‌کنند.

رسیدن به حقوق برابر

حق طلاق برای بسیاری از خانم‌ها هم ربطی به نگرانی آن‌ها از آینده ندارد. بلکه آن‌ها می‌خواهند حقوقی برابر با همسرشان داشته باشند. درواقع این زنان از اینکه نسبت به طرف مقابل در موضع پایین‌تر قرار بگیرند بسیار ناراحت هستند و سعی می‌کنند با گرفتن حقوق متقابل ازجمله حق طلاق این نابرابری را برطرف کنند.

اختلاف بر سر حق طلاق

خانم‌ها ممکن است به هر دلیلی از شما تقاضای حق طلاق داشته باشند. دراین‌بین آقایان به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ گروهی از مردان هستند که مشکلی با این درخواست ندارند. آن‌ها باور دارند که اگر همسرشان تمایلی به زندگی با آن‌ها ندارد دلیلی برای نگه‌داشتن او در این شرایط وجود ندارد. اما بسیاری از آقایان هم با این درخواست مخالفت می‌کنند. این مخالفت معمولاً دو دلیل دارد:

نگه‌داشتن کنترل

بسیاری از آقایان احساس می‌کنند با دادن حق طلاق به زن کنترل زندگی از دست آن‌ها خارج می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند زنی که حق طلاق داشته باشد با هر شرایطی زندگی نخواهد کرد؛ و به‌محض اینکه مشکلی به وجود بیاید می‌خواهد زندگی را ترک کند. به همین خاطر سعی می‌کنند قدرت را در دست خود نگه دارند و از دادن چنین حقی به زن خودداری می‌کنند.

فکر کردن به جدایی

بعضی از آقایان وقتی می‌شنوند که زنی درخواست حق طلاق دارد تصور می‌کنند که او از همین حالا به فکر جدایی است. به همین خاطر معمولاً از چنین رابطه‌ای خارج می‌شوند و یا از خانم می‌خواهند که در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

 

بیشتر بخوانید : ملاک انتخاب همسر

 

اختلاف بر سر حق طلاق | حق طلاق را بدهیم یا خیر

اختلاف بر سر حق طلاق یکی از مسائلی است که بسیاری از اوقات در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مطرح می‌شود. زوجینی که در این مورد باهم اختلاف‌نظر دارند معمولاً از مشاور می‌خواهند که دراین‌باره نظر بدهد. به همین خاطر در این قسمت می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که اختلاف بر سر حق طلاق را چطور برطرف کنیم؟

اینکه می‌خواهید چه تصمیمی راجع به این موضوع و ادامه رابطه بگیرید کاملاً به خودتان مربوط است. اما به این نکته توجه داشته باشید که حق طلاق نه می‌تواند به زنان امنیت بدهد و نه ندادن آن کنترل را در دست مرد نگه می‌دارد.

آنچه زندگی شما را موفق یا ناموفق می‌کند این است که شما تا چه حد باهم تناسب داشته باشید. چقدر برای زندگی مشترک تلاش کنید و مهارت‌های یک زندگی سالم و موفق را تا کجا جدی بگیرید. اگر شما به این مسائل توجه داشته باشید دادن حق طلاق به زن هرگز دلیلی برای جدایی او نمی‌شود. اما به میزانی که زندگی شما از این مسائل خالی باشد دیر یا زود همسرتان شما را رها می‌کند. درنتیجه بهتر است به‌جای سخت‌گیری راجع به دادن حق طلاق یا گرفتن حقوق برابر روی مهارت‌های زندگی موفق تأکید کنید.

اختلاف بر سر حق طلاق | تصمیم برای طلاق و اهمیت مشاوره

اختلاف بر سر حق طلاق شاید اولین باری باشد که شما و همسر آینده‌تان در مقابل هم قرار می‌گیرید. اما چطور باید این اختلاف را حل کرد. یکی از بهترین راهکارها برای تغییر شرایط این است که از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

مشاورین می‌توانند راه‌های صحبت کردن بر سر اختلاف‌ها و همین‌طور روش‌های حل مسئله را به شما آموزش دهند. یادگرفتن این مهارت‌ها باعث می‌شود هم مشکل‌تان حل شود و هم در آینده اختلاف‌ها را به‌خوبی مدیریت کنید. به‌علاوه همان‌طور که گفتیم شما بیشتر از اختلاف بر سر حق طلاق نیاز دارید تا راهکارهای زندگی موفق را یاد بگیرید. برای آموزش این راهکارها نیز به مشاوره پیش از ازدواج نیاز دارید. به همین خاطر است که روانشناسان معمولاً بر استفاده از این مشاوره‌ها تأکید می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا بعضی مردان با دادن حق طلاق مخالفت می‌کنند؟

بسیاری از مردان می‌خواهند از این طریق قدرت و کنترل خود را ثابت کنند. درواقع آن‌ها نگران این هستند که همسرشان با استفاده از این قدرت آن‌ها را ترک کند.

آیا دادن حق طلاق به زن اشتباه است؟

درست یا غلط بودن این کار تصمیمی است که خودتان باید با توجه به شرایط روحی طرف مقابل و وضعیت زندگی‌تان بگیرید. اما اگر به دنبال حفظ زندگی مشترک هستید به‌جای ندادن حق طلاق بر راهکارهای بهبود شرایط زندگی تمرکز کنید.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 09397993559

 

 

 

 

 

منبع : اختلاف بر سر حق طلاق

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.