فلاکا یا زامبی

بلاگر روانشانسی | خانواده ، ازدواج ، کودک و اعتیاد و ...

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

فلاکا یا زامبی

۱,۱۴۲ بازديد

فلاکا یا زامبی نام ماده مخدر صنعتی جدیدی است که استفاده از آن به دلیل قیمت پایین و تأثیرگذاری قوی رو به افزایش است. این ماده شبیه نمک دریا یا کریستال‌های ریز سفیدرنگی است که بوی بسیار بدی دارد؛ به دلیل موادی که در ساختن آن به کار می‌رود به‌شدت اعتیادآور است و آسیب‌های بسیاری را هم به بدن وارد می‌کند. به همین خاطر لازم است که نوجوانان و جوانان و همین‌طور والدین از این ماده و راه‌های جلوگیری از اعتیاد به آن آگاهی داشته باشند. در صورت مصرف ویا شک به مصرف فلاکا حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید.

منبع : فلاکا یا زامبی

ماده مخدر فلاکا یا زامبی چیست ؟

فلاکا یا آلفا پی‌وی‌پی ماده مخدر جدیدی است که از ترکیب توهم‌زاها و روان‌گردان‌هایی مثل متاآمفتامین ساخته می‌شود. استفاده از فلاکا باعث می‌شود بدن فرد دچار لرزش شده و با تغییرات جسمی و مغزی که پس از استفاده از این ماده شروع می‌شود، او را تحریک می‌کند که به خود یا اطرافیانش آسیب بزند؛ به همین خاطر است که این ماده به نام زامبی نیز مشهور شده است. نفس شیطان، اشک شیطان، رعدوبرق سفید یا ابر نهم از نام‌های دیگری هستند که به فلاکا داده شده است.

 

بیشتر بخوانید : مواد محرک

 

نحوه استفاده از فلاکا و تأثیرگذاری آن

فلاکا به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که ازجمله آن‌ها خوردن به‌صورت یک قرص، حل کردن در آب، استفاده مانند شیاف و دود کردن می‌توان اشاره کرد. مصرف این ماده باعث می‌شود تا ترشح سروتونین و دوپامین در مغز افزایش پیدا کند و به همین خاطر مصرف‌کنندگان احساس سرخوشی و پرانرژی بودن می‌کنند. اما افزایش دوپامین در کنار احساس لذت باعث بروز توهم می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها توهم آدم‌خواری است و بیشتر از هر چیز به همین خاطر است که فلاکا را با نام زامبی می‌شناسیم.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست

 

عوارض و پیامدهای مصرف فلاکا

اثرات استفاده از فلاکا با توجه به شکل مصرف آن متفاوت خواهد بود، اما معمولاً تا 3 یا 4 ساعت باقی می‌ماند ولی پیامدهای منفی استفاده از آن برای حدود 24 ساعت در بدن مصرف‌کننده ادامه پیدا می‌کند. فلاکا از دو نوع ماده مخدری ساخته می‌شود که هرکدام خودشان به‌تنهایی مشکلات بسیاری را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند. کنار هم قرار گرفتن این مخدرها باعث می‌شود تا فرد نشانه‌های زیر را تجربه کند:

عوارض کوتاه‌مدت

  • بالا رفتن ضربان قلب
  • افزایش فشارخون
  • تندتر شدن تنفس
  • تعریق بدن
  • ناتوانی در تمرکز و رفتارهای منطقی
  • اضطراب شدید
  • توهم و هذیان
  • بدبینی‌های شدید
  • تمایل به آسیب زدن به دیگران و حتی آدم کشی
  • لرزش شدید بدن
  • بالا رفتن شدید دمای بدن
  • خونریزی‌های داخلی

عوارض استفاده طولانی‌مدت

با توجه به اینکه فلاکا ماده بسیار سمی است استفاده از آن اختلالات بسیاری را برای کبد و کلیه ایجاد می‌کند و با آسیب زدن به سلول‌های عصبی مشکلات جدی را در اندام‌های مختلف و مغز مصرف‌کننده باقی می‌گذارد.

قربانیان فلاکا

متأسفانه فلاکا ماده مخدر جدید و بسیار ارزان‌قیمتی است که اخیراً استفاده از آن رواج پیدا کرده است. متخصصین می‌گویند بیشتر استفاده‌کننده‌ها از فلاکا مرد و در بین 20 تا 30 سال هستند. استفاده از این ماده معمولاً در تعطیلات و در جریان مهمانی‌ها افزایش پیدا می‌کند. ناشناخته بودن فلاکا و عوارض و پیامدهایی که به همراه می‌آورد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث افزایش استفاده از این ماده شده است. درعین‌حال نکاتی که راجع به تجربه مصرف آن گفته می‌شود گاهی اوقات بعضی‌ها را تحریک می‌کند تا از آن استفاده کنند.

ترک اعتیاد به فلاکا

برای بعضی از جوانان این سؤال پیش می‌آید که آیا فلاکا اعتیادآور است؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که ماده مخدر فلاکا از دو نوع مخدر بسیار قوی ساخته می‌شود و طبیعتاً اگر بیش از آن‌ها اعتیادآور نباشد کمتر هم نیست. اما سؤال اصلی این است که چطور باید برای درمان اعتیاد به این ماده اقدام کرد؟

با توجه به اینکه هنوز آگاهی چندانی راجع به این ماده وجود ندارد ممکن است هر کسی از آن استفاده کند، زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان درواقع نمی‌دانند که دارند از چه چیزی استفاده می‌کنند به همین خاطر ممکن است شما با افراد بسیاری برخورد کنید که ندانسته درگیر اعتیاد به فلاکا شده‌اند. در این شرایط بهتر است حتماً برای درمان از یک متخصص کمک بگیرید. قطع خودسرانه مصرف مخدر می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتری باشد. پس حتما برای درمان و ترک اعتیاد به متخصص ترک مراجعه کنید. مهم‌ترین اقدامات درمانی در مراکز ترک اعتیاد به دودسته تقسیم می‌شود.

ترک اعتیاد جسمانی

در این مرحله که به آن عوض کردن خون یا سم‌زدایی هم می‌گویند متخصصان تلاش می‌کنند تا وابستگی جسمی به ماده مخدر را از بین ببرند. مشکلات جسمانی که برای مصرف‌کننده ایجاد شده و همین‌طور وابستگی که مغز و بدن به فلاکا پیداکرده‌اند در این مرحله از بین می‌رود.

ترک اعتیاد روانی

فلاکا به دلیل احساس خوشایندی که برای فرد ایجاد می‌کند باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان به استفاده دوباره از آن تمایل داشته باشند و به عبارتی پس از ترک دیر یا زود مصرف دوباره را شروع کنند. جلسات روان‌درمانی به بیمار کمک می‌کند تا راه‌هایی را برای مبارزه با این میل روانی در خود پیدا کند و کسانی که از این جلسات استفاده می‌کنند تا حد زیادی از شروع مجدد مصرف در امان می‌مانند. در این جلسات به بیمار کمک می‌شود تا مشکلاتی که به دلیل اعتیاد برایش پیش آمده را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

فلاکا چیست؟

فلاکا یک ماده مخدر صنعتی و جدید است که از ترکیب متاآمفتامین و مخدرهای توهم‌زا ایجاد می‌شود.

آیا فلاکا اعتیادآور است؟

بله؛ فلاکا می‌تواند ازنظر جسمی و روانی اعتیاد بسیار قوی را در بیمار ایجاد کند.

 

بهترین فیلم های زامبی

در این سری نقد و بررسی با معرفی فیلم های زامبی در کنار شما هستیم. قطار بوسان و شبه جزیره یک مجموعه فیلم مستقل از فیلم های زامبی کره ای بشمار می روند که دیدن آنها را پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال بهترین فیلم های زامبی کمدی هستید باید بگوییم سلیقه شما کمی خاص و متفاوت است با این حال می توانید زامبی لند 2019 را تماشا کنید. فیلم های زامبی دوبله فارسی را هم می توانید به همراه خانواده به تماشا بنشینید هر چند تماشای فیلم زامبی محور با زبان اصلی و صداپیشگان فیلم حال و هوایی دیگر دارد. به سراغ لیست 15 تایی از فیلم های خارجی زامبی در سال های اخیر می رویم که اغلب دلهره آور هستند. بهترین فیلم های زامبی

1- فیلم غم و اندوه 2021 The Sadness

در بحبوهه انتخابات دولتی، ویروسی به نام آلوین که خاصیت شدید جهش یافتن دارد و در ساختار کلی آن علائم و تشکل های هاری مشاهده می شود و در خصوص آن در تلویزیون و تمام رسانه ها هشدار های جدی به مردم می دهند، اما مردم آن را کذب می دانند و این رادروغی از طرف دولت در این برهه ی زمانی می دانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.